Rasputin Baştovoi, lingura cu rahat din butoiul FILIT

Pe bani europeni, popa Savatie Baştovoi a povestit, la Iaşi, ce iad e Europa. În sala mare a Teatrului Naţional din Iaşi, în seara de închidere a Festivalului Internaţional de Literatură şi Traducere. Aplaudat de o sală populată, majoritar, de rîme culturale, găini morale, papagali cu moţ şi jmecheri ieftiori.
Mai întîi, popa Savatie s-a jucat cu turma majoritară ” de-a noul Ion Creangă ” . Hîtru, cu o actorie calculată, popa Baştovoi a povestit, zîmbind, cum era să omoare, cu maşina, un poliţist din Romînia, în timp ce conducea, noaptea, cu 140 km / oră. Popa, nu poliţistul.
Şi lumea a rîs. Şi a aplaudat. Doar popa povestea, savuros, cum era să omoare un om. Cu 140 km / oră, ha ha ha …
Şi tot aşa, popa – hîtru, publicul – aplaudînd amuzat, pînă spre final. Cînd popa a început să povestească ce rea e Europa. Şi ce răi sînt cei ce vor să ducă Republica Moldova în Uniunea Europeană. Fiindcă popa Baştovoi e din stînga Prutului.
Şi ce speră el : cînd Republica Moldova va putea fi admisă în UE, Uniunea Europeană să nu mai existe.
În momentul ăsta pur şi simplu mi s-a făcut greaţă. Şi i-am strigat popii : ” Da’ Voronin, pe care îl lauzi, e bun ??! ”
Numai că ceea ce a urmat a fost şi mai greţos. Crezînd că toţi sînt proşti, popa s-a mirat, cu tupeu de borfaş prins cu mîna-n buzunar :” Cine, eu îl laud … ? Unde … ? ” .
Mi s-a întors stomacul de la atîta parşivenie dezgustătoare. M-am stăpînit să-i spun popii ceea ce merita şi i-am răspuns doar atît : „Pe Internet, pe pagina dumitale de Facebook ” .
Iar popa a continuat, cu aceeaşi parşivenie slinoasă ” N-am scris eu, cine ştie cine o fi scris ” .
Regret că trebuie să o spun : cu destul timp înainte de începerea festivalului, l-am avertizat pe unul dintre principalii organizatori ai FILIT în legătură cu atitudinea de taliban anti-european a popei Baştovoi, cu laudele aduse de delicatul călugăr comunistului şi anti-românului Voronin. Azi dimineaţă, avertizîndu-l despre asta pe un alt organizator de vază, acesta mă întreba dacă popa -scriitor o să se apuce de propagandă anti-europeană pe scena Teatrului Naţional din Iaşi. ” Nu ştiu, e posibil „, i-am spus. Şi a fost.
E dreptul oricui să creadă că UE e rea şi Rusia, China, Coreea de Nord etc sînt bune. Dar să scuipe în oala europeană pe banii Europei, păzit de un moderator – bibelou, Luca Niculescu RFI / DIGI 24 … dacă asta nu-i suprarealism idiot, atunci propun ca popa Savatie Baştovoi să fie numit papă al UE.
Cît despre statutul de scriitor al popii taliban … lăsaţi, Céline şi Ezra Pound erau oleacă mai scriitori, dar nu pentru literatură au fost puşi la stîlpul infamiei, ci pentru mizeriile lor extra-literare. Aşa că scrisul popii e una, iar slinul lui de propagandist nesimţit – alta.
Numai că popa n-avea să spună, din capul mesei, că mireasa e cam curvă, dacă nu-l invitau naşii mari.
Păcat că butoiul cu miere de la FILIT a fost stricat, porceşte, de lingura cu rahat a popei Baştovoi, invitat cu largheţe inconştientă de arendaşii butoiului.
Da, arendaşi, fiindcă proprietarii sînt fraierii ăia mulţi. Şi proşti, precum se vede.
Jdeom vas, v novi, batiuşka Salbatie ! Hai la spurcat Europa pe bani europeni ! Poate pîn’ la anu’ îl fac şi stareţ pe popă, pe la mănăstirea Noul Secu 🙂 .
Doamne-ajută !

Lasă un comentariu